Kontaktid
Est|Eng|Rus

Incoterms


Korrektne tarnetingimus peaks lepingus olema sätestatud vastavalt alltoodud näidetele:
FCA Hamburg, Germany, Incoterms 2010
Ei ole keelatud välistada või lisada kokkulepitud muudatusi tarnetingimustele.
Näiteks: FCA Belfast, Ireland, excluding export customs clearance, Incoterms 2010 (FCA – vedajale üle antud, välja arvatud eksport tollivormistus).
Soovitame kasutada tarnetingimusi vastavalt transpordiliigile alljärgnevalt:
Lühend Selgitus Veoviisid
EXW
 
Ex Works (...named place)
Laadimiskoht määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja teeb kaubad kättesaadavaks ostjale enda või muus asukohas, müüja kohustuste hulka ei kuulu kauba ekspordi tollivormistus ja veokile laadimine. Ostja kannab kõik riskid ja kulud, mis on seotud ja järgnevad kauba pealelaadimisele müüja nimetatud laadimiskohast.
 
Kõik
FCA
 
Free Carrier (...named place)
Laadimiskoht määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja veab kaubad ostjaga kokkulepitud (veofirma) asukohta, müüja kohustuste hulka kuulub kauba ekspordi tollivormistus. Kui määratud laadimiskoht on müüja asukohas, siis on müüja vastutav kauba veokile laadimise eest. Kui määratud laadimiskoht on veofirma asukohas, siis on müüja vastutav kauba veokile laadimise eest, ent ei ole kohustatud seda maha laadima.
 
Kõik
FAS
 
Free Alongside Ship (...named port of shipment)
Laadimissadam määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja veab kaubad ostjaga kokkulepitud sadamakaile, müüja kohustuste hulka kuulub kauba ekspordi tollivormistus.
 
Laevavedu
FOB
 
Free On Board (...named port of shipment)
Laadimissadam määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on laaditud laevatekile, müüja kohustuste hulka kuulub kauba ekspordi tollivormistus.
 
Laevavedu
CFR
 
Cost and Freight (...named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas laevatekilt maha laaditud, müüja kohustuste hulka kuuluvad kauba ekspordi tollivormistus ja transport kuni sihtsadamani.
 
Laevavedu
CIF
 
Cost, Insurance and Freight (...named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas laevatekilt maha laaditud, müüja kohustuste hulka kuuluvad kauba ekspordi tollivormistus, transport kuni sihtsadamani ja kindlustuslepingu sõlmimine ostja kasuks.
 
Laevavedu
CPT
 
Carriage Paid To (...named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni sihtpunktini ja ekspordi tollivormistus.
 
Kõik
CIP
 
Carriage and Insurance Paid To (...named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni sihtpunktini, ekspordi tollivormistus ja kindlustuslepingu sõlmimine ostja kasuks.
 
Kõik
DAF*
 
Delivered At Frontier (...named place)
Laadimiskoht määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine piirini ja selle eest tasumine, ekspordi tollivormistus, kaup piiril veokilt mahalaadimata.
 
Kõik
DAT
 
Delivered at Terminal(…named terminal of destination)
Müüja on kauba tarninud, kui saabuvalt veovahendilt mahalaaditud kaup on antud ostja käsutusse nimetatud terminalis nimetatud sihtsadamas või
sihtkohas. “Terminal” tähendab ükskõik millist kaetud või katmata kohta, nagu kai, ladu, konteineriaed või auto-, raudtee- või õhuveo terminal. Müüja kannab kogu riski kauba kohaletoomisel ja mahalaadimisel nimetatud sadama või sihtkoha terminalis. Ka selle klausli puhul rõhutatakse täpse punkti määramise vajadust nimetatud sihtkoha piires, sest selle punktini kannab müüja kõiki kulusid ja riski. 
 
Kõik
DAP
 
Delivered at Place(…named point of destination)
Müüja on kauba tarninud, kui saabuval veovahendil mahalaadimiseks valmis kaup on antud ostja käsutusse nimetatud sihtkohas. Müüja kannab kogu riski, mis kaasneb kauba kohaletoomisega nimetatud kohta. 
 
Kõik
DES*
 
Delivered Ex ship (...named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas laeva pardal kättesaadav ostjale, impordi tollivormistus kuulub ostja kohustuste hulka. Ostja tasub mahalaadimis- ja kaimaksud.
 
Laevavedu
DEQ*
 
Delivered Ex Quay (...named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas treminalis ostjale kättesaadav, impordi tollivormistus kuulub ostja kohustuste hulka. Müüja tasub mahalaadimis- ja kaimaksud.
 
Laevavedu
DDU*
 
Delivered Duty Unpaid (...named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni ostja asukohani sihtpunktis. Mahalaadimis- ja impordi tollivormistuskulud kannab ostja.
 
Kõik
DDP
 
Delivered Duty Paid (...named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni ostja asukohani sihtpunktis, aga samuti ka impordi tollivormistus (s.h. riigilõiv, litsentsid). 
 
Kõik
*Incoterms 2000

Ostja/müüja kohustused vastavalt Incoterms 2010